Voordeelplatform biedt nu cashbacks in app

In één keer een grote groep shoppende Nederlanders bereiken wordt nu nóg makkelijker. Het online voordeelplatform Reclamefolder.nl komt met een cashback-functionaliteit in de app. Hiermee kunnen merken in één klap een grote groep Nederlanders kennis laten maken met hun producten. - Amsterdam, 24 januari 2017

Het bereik van de Reclamefolder.nl app en website groeide de afgelopen jaren sterk. De app is met 2,7 miljoen downloads één van de populairste e-commerce-applicaties van ons land. Het voordeelplatform telt daarnaast gemiddeld 900.000 unieke webbezoekers en gezamenlijk 25 miljoen gelezen folders per maand.

Cashback

In de app is het nu mogelijk om een cashback te organiseren. Zo kunnen merken op een laagdrempelige manier producten promoten met geld-terug acties. "Reclamefolder.nl heeft een groot bereik binnen de doelgroep boodschappers, met name consumenten op zoek naar aanbiedingen. De praktijk leert dat zij alleen meedoen aan een cashback als het ze echt gemakkelijk wordt gemaakt”, aldus directeur Ruud Giebels. “Reclamefolder.nl biedt nu dat gemak. Klanten maken een foto van hun kassabon. Wij zorgen ervoor dat het geld razendsnel wordt teruggestort. Merken hebben daar geen omkijken naar.” Het proberen van gratis producten of het kopen van producten met een sterk gereduceerde prijs via cashbacks is erg populair. In het verleden moesten consumenten hiervoor een kassabon op de post doen, tegenwoordig kan het allemaal digitaal. “De gebruikers van Reclamefolder.nl weten dat ze bij ons voordeel kunnen behalen. Ze zijn er bewust naar op zoek. Uit onderzoek van Google blijkt dat mensen dagelijks gemiddeld 170 minuten de smartphone gebruiken, 75 minuten de tablet en 120 minuten de laptop. Voor dagelijkse behoeften zoekt bijna 40% van de mensen alleen via de smartphone. Merken kunnen erop vertrouwen dat ze via ons direct een grote groep oriënterende shoppers bereiken. Pure Ingredients en Unilever zijn de eerste bedrijven die via Reclamefolder.nl cashbacks aanbieden.”

Meer kwalitatieve bezoekers

Reclamefolder.nl functioneert als partner van retailers en merken. Het online voordeelplatform trekt steeds meer consumenten aan die ook langer blijven hangen. “De afgelopen twee maanden zijn ruim 1,6 miljoen uren besteed in onze app. Vooral zondag en maandag blijken veel mensen op zoek naar voordeel”, aldus Giebels. “We zijn hard op weg om het grootste online voordeelplatform van Nederland te worden”, vertelt Giebels. Hij werkte eerder bij The Boston Consulting Group en Groupon en sinds begin december bij Reclamefolder.nl “We hebben een enorm bereik, vooral onder jongeren en hoger opgeleiden.”

Algemene Reclamefolder-facts

  • 72 procent van de shoppers leest online folders.
  • 93 procent van online folders wordt via folder apps gelezen, 7% via de website
  • 78 procent komt in actie na het lezen.
 

 

 

Over Reclamefolder.nl
Reclamefolder.nl heeft als missie alle voordeel van Nederland op een leuke, gemakkelijke manier toegankelijk èn relevant maken voor shoppers. Als online mediaexploitant richt Reclamefolder.nl zich met haar unieke bereik op retailers en merken. Zij kunnen op de platformen van Reclamefolder.nl dverteren. De primaire doelgroep is de vrouwelijke shopper, hoger-welstandig en stedelijk.

Het voordeelplatform is in 2006 opgericht en heeft inmiddels 16 werknemers in dienst. Naast de oprichters Robin Streng en Jeffrey van Rossum zijn RTL Ventures en H2 Equity Partners aandeelhouders. 

Magneds is de business en technology partner van Reclamefolder.nl voor cashbacks.

Download de persmap

 

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Linden & Barbosa,

Sandra Terschegget, 020-5893993, sterschegget@lindenbarbosa.nl