BBR Congres “De consument bepaalt”

Donderdag 26 mei vond in De Hallen in Amsterdam de 20ste editie plaats van het Brievenbusreclame congres.

Tijs Rotmans, Managing Partner bij The Pricing Company gaf een inspirerende presentatie met als onderwerp 'Princing inspiratie'. We hebben de belangrijkste inzichten en handige tips voor een slimmere pricing in folders voor je op een rijtje gezet. 

 

Het BBR Congres

Rondom het thema: ‘De consument bepaalt’ werden kernvraagstukken voor de optimale inzet van offline en online folders en dus betere klantinteractie en omzet behandeld. Zo kwam de impact van het imago op de communicatiestrategie van Zeeman aan bod en liet Coop Denemarken zien hoe zij de consumenten nu zelf laten bepalen welke folders zij willen ontvangen.

Naast verschillende cases was er dit jaar ook een levendige paneldiscussie over de Ja-Ja sticker, welke vanaf 2017 in Amsterdam zal worden ingevoerd. Voorafgaand aan deze discussie gaf onderzoeksbureau TeamVier een samenvatting van de resultaten van het onderzoek. Hierin was te lezen wat de Amsterdammer zelf vindt van de invoering van de Ja-Ja sticker. Verder gaf het onderzoek inzicht in de effectiviteit van online folders, ook onder stickergebruikers. Bekijk het Team Vier onderzoek.